APPLYBAU HAKKINDA ...



Bahçeşehir Üniversitesinin Türkiye'de ilk ve yeni üniversiteye kabul modeli olan AppluBau kişilerin hayallerini, fikirlerini ve projelerine değer veren bir sistemdir.Ve bende Aslında ApplyBau ile başvurmuş ama belkide bazı konuları eksik yazdığından yazılım mühendisliğinden %45 civarı bir burs almış ama gerçekten dibine kadar araştırmış biriyim.Gerçekten ne olursa olsun insanın kafasında soru işaretleri kalıyor bende bunun için yardımcı olabilirsem ne mutlu bana :) 


1)ApplyBau nedir ? 
ApplyBau insanların projelerinin yanı sıra hayallerine ve fikirlerine değer veren, önemseyen ve gerçekten bunları başarabilmeniz için katkıda bulunan bir sistem. Düşünsenize üniversite sınavı olmadan üniversite kazanabilmek. İnsanlar size fizik biliyor musun , matematik biliyor musun , tarih biliyor musun diye sormuyor. Tek sordukları hayallerin nelerdir? Zaten hayatta en iyi bildiğimiz şey bu değil mi? Yıllardır kurduğumuz hayallerimiz :) 

2)ApplyBau' ya herkes başvurabilir mi ?
11. ve 12. sınıf lise öğrencileri , üniversitede öğrenim görenler veya lise mezunları başvurabilir. 
Yalnız küçük bir detay 11. sınıfların başvuruları 12. sınıfta açıklanır.

3)ApplyBau hangi bölümlere başvuru kabul ediyor ?
-  İletişim Fakültesi-
- Halkla İlişkiler
- Reklamcılık
- Sinema Ve Televizyon
- Yeni Medya

- Dijital Oyun Tasarımı
  
 - Mühendislik Ve Doğa Bilimleri Fakültesi-
- Bilgisayar Mühendisliği
- Biyomedikal Mühendisliği 
- İnşaat Mühendisliği
- Endüstri Mühendisliği
- Elektrik - Elektronik Mühendisliği
- Enerji Sistemleri Mühendisliği
- İşletme Mühendisliği
- Mekatronik Mühendisliği
- Yazılım Mühendisliği
- Moleküler Biyoloji Ve Genetik

- Sağlık Bilimleri Fakültesi-
- Beslenme Ve Diyetetik
-Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon
- İngilizce Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon
- Hemşirelik
- Odyoloji
- Sağlık Yönetimi
- Çocuk Gelişimi
- Gastronomi

- Mimarlık Ve Tasarım Fakültesi-
- Endüstri Ürünleri Tasarımı
- İç mimarlık Ve çevre Tasarımı

- İktisadi , idari ve Sosyal Bilimler Fakültesi-
- İşletme
- Ekonomi
- Ekonomi Ve Finans
- Lojistik Yönetimi
- Uluslararası Finans
- Sosyoloji
- Siyaset Bilimi Ve Uluslararası İlişkiler
- Uluslararası Ticaret Ve İşletmecilik

- Eğitim Bilimleri Fakültesi-
- Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
- Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık
- Okul Öncesi Eğitim
- İngilizce Öğretmenliği
4) Kaç bölüm tercih edebilirim ?
 En az 1, en fazla 3 bölüm tercihi yapabilirsiniz ve bölümler birbirinden bağımsız 3 bölüm bile olabilir. Başvuru formunda karşınıza çıkacaktır zaten :)

5) Referans Öğretmen kısmına kimleri yazabilirim ve önemi nedir ?
 Referans öğretmeniniz şuan okuduğunuz okuldan olmak zorunda değil sadece sizi gerçekten tanıyan eski yada yeni bir öğretmeniniz olması yeterli. Referans öğretmeninizi başvurunuzu gönderdikten sonra arayıp başvurunuzu teyit edecekler ve sizinle ilgili birkaç küçük soru soracaklar. Bide unutmadan söyleyeyim başvurunuz hangi bölümden olursa olsun referans öğretmeniniz istediğiniz branştan olabilir :)

6) ''Ben daha fazla ne yazacağım bilmiyorum 2000-3000 karakteri dolduramıyorum?''yada ''2000-3000 karakter bana az geliyor benim anlatacağım çok şey var ne yapmalıyım?'' diye soruyorsunuz gibi düşünüyorum 
 Bence en önemlilerinden biri bu soru. Kesinlikle 2000-30000 karakterlik yerleri doldurun. Anlatmak istediğiniz her şeyi anlatmaya çalışın özellikle hayallerinizi, fikirlerinizi, gerçekleşmiş yada gerçekleştirmek istediğiniz projelerinizi, geleceğe dair hedeflerinizi, bu üniversiteyi neden istediğinizi ve bu bölümü bitirdikten sonra ne yapmak istediğinizi bence çok önemli bunlar. Mesela ben bunlardan kaybettiğimi düşünüyorum. Tamam 2000-3000 karakterlik yerleri doldurdum ama yüzeysel anlattım her şeyi birkaç detay bile olsa verilmesi gerekiyor. Pdf şeklinde dosyalar ekleyip projelerinizin yada hayallerinizin detay kısmını anlatabilirsiniz ama tabiki verilen alanları doldurduktan sonra. Benim düşüncem mülakata çağırırlar ve orada her şeyi anlatırım, yazılarımla değil konuşmalarımla kendimi ifade etmeliyim yönündeydi ama yanlış düşünüyormuşum o kadar çok başvuru var ki ayırt etmek için senin farklı yönlerini görmeleri gerekiyor. Buda benim için bir tecrübe oldu işte.

7) Benim projelerim yok ki nasıl katılacağım ?
  ApplyBau' ya başvurmanız için hangi bölüm olursa olsun yapılmış bir projeniz olması gerekmiyor.
Hayata dair gerçekten bir hayaliniz, hedefiniz yada gerçekleştirmek istediğiniz projeniz varsa açık bir dille anlatarakta başvurabilirsiniz. Hatta bence gerçekleşmiş projeler değilde hayaller daha önemli ve güçlü çünkü eğer ki onca somut projenin arasından sadece hayata tutunduğunuz hayallerinizi somut bir kanıtı olmadan tamamiyle soyut bir şekilde açıklayabilmişseniz bu gerçekten büyük bir başarı :)

8) Ben hiçbir etkinliğe katılmadım yada herhangi bir sosyal projede de bulunmadım ne yapacağım ?
 Bu zamana kadar bunlara fırsatın olmamış olabilir ama hiçbir şey için geç değil! Onlara aslında yapmak isteyip yapamadığın şeyleri anlat. Mesela spor yapmak, müzikle uğraşmak, kitap yazmak veya konuşma yapmak gibi ..

9) Başvuru dönemi nasıl işliyor yada ben 1 sene içinde 3 kez başvurabilir miyim ?
 Her sene 3 başvuru döneminden oluşuyor. ApplyBau her sene başvuru takvimlerini kendi sitesinde açıklıyor zaten ama eğer ki bir sene içerisinde bir kere başvurduysan bir dahaki başvuru dönemine başvuramazsın. Hemen üzülme seneye tekrar deneyebilirsin :)

10) Peki ben bütün başvuruyu doldurdum ve gönderdim. Bundan sonra ne yapmalıyım?
 İşte en heyecanlı ve beklemesi en zor dönem. Bundan sonrası için çok heyecanlı olacaksınız biliyorum ama asla moralinizi düşürecek şeyler düşünmeyin hatta tam tersine pozitif düşünün. Ne demişler iyi düşünelim iyi olsun :) Ama bu süre içerisinde sınava çalışmanızı yada sorumluluklarınızı asla bırakmayın.

11) Sonuçlar açıklandığında ne olacak ? Burs alsamda, almasamda yada mülakata çağırılsamda, çağırılmasamda bana haber verilecek mi ?
 Tabiki herkese mesaj gelecek. Burs alanların seçtikleri bölümlerdeki burs oranları gelir yada mülakata çağrıldığına dair bir kabul mektubu gelir. Ama mülakata çağrılanların burs oranları mülakattan sonra belli olur.


12) ApplyBau ile %30 burs almışım, üniversite sınavıyla da %50 burs alırsam birleşip %80 olur mu?
 Keşke öyle olsa ama malesef ApplyBau bursu ile üniversite sınavından aldığın burs tamamiyle farklı işler.

13) Sonuçlar açıklandı ve %30  burs almışım. Ben bununla çok uğraşmıştım, gerçekten hayallerim bu kadar değersizmiydi, ben böyle hayal etmemiştim, her şey buraya kadarmış yada bu gerçekten haksızlık diye düşünüyorsunuz muhtemelen. Peki bunlar doğru mu ?
   Gerçekten uğraştığınızı biliyorum, hayal kırıklığına uğradınız, evet böyle hayal etmemiştiniz ama hayat böyle değil mi zaten? Bunu sakın bu kadar yetersizmiydim diye düşünmeyin o kadar çok kişi başvuruyor ki belkide sizden biraz daha uğraşan biri vardır ve onu almışlardır. Eğer öyle düşünselerdi böyle bir proje başlatmazlardı zaten değil mi? Bende yaşadım aynı şeyi hatta %45'i ilk gördüğümde  gerçekten delirdim. Hele ki onlara bazı şeyleri anlatmadığıma o kadar pişman oldum ki ama bana gerçekten bir şeyler kattığını hissettiğim an durdum ve düşündüm. Bana yeni arkadaşlıklar katmıştı, bana yapmak istediğim bazı şeyleri hatırlatmıştı, bana hayallerimin çok güçlü olduğunu hatırlattı belkide. Şuan size bunu yazmamın sebebi bile ApplyBau. İnanın hiçkimse bunu haketmedi. Evet senin hayallerin hala çok değerli ve sen hala istediğin her şeyi başarabilirsin. Sen çok güçlüsün ve kendine, hayallerine güveniyorsun. Zaten eğer ki kendine ve hayallerine inancın olmasaydı başvuru bile yapmazdın güven bana. Asla pes etme😊



   Ve son olarak hayallerinize güvenin, hayalleriniz sizin gerçek kimliğinizdir. Gerçekten kendi hayal ettiğiniz, kendi istedikleriniz doğrultusunda devam edin hayatınıza. Ne olursa olsun kendiniz gibi olun başkalarının hayallerinin doğrultusunda giderseniz siz, siz değil başkası olursunuz. Bunu sakın unutmayın 😇  Ve evet bunu okuyan kişi sana milyonlarca şans diliyorum...








Yorumlar